ETR
jelen és jövő
Az elmúlt kilenc év során, mióta az Egységes
Tanulmányi Rendszer (ETR) megvalósításának igénye megfogalmazódott, számtalan
ötlet, elképzelés, terv és megvalósítási javaslat született, mind a
megvalósítás módjára, mind tartartalmára vonatkozóan.
Az ETR 2001. május 2-án megkezdte működését a
Pécsi Tudományegyetemen, és ezzel számtalan, a múltra vonatkozó kérdés és dilemma
jelentőségét vesztette, ill. megválaszolásra került.
A kérdés ma az, hogy a megszületett tapasztalatok – az
immár két éves működés során –
hogyan épültek be a rendszerbe ill. a megjelenő igények, milyen
fejlesztési irányokat jelölnek ki számunkra.
Az előadásban az ETR funkcionális és
technológiai áttekintésen túl, be kívánjuk mutatni a működés tapasztalatait
a fejlesztési irányokat, fókuszterületeket.
Ma úgy gondoljuk, hogy az ETR meghatározó
jelentőségű információs rendszerré vált a magyar felsőoktatásban
nemcsak az oktatásszervezés területén, de jelentős hatással van az intézmények
informatikai fejlesztéseire.